ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

 

Ενημέρωση για τις αναπνευστικές συσκευές Ο.Β.Α.

 

 

Π. EE.  Ι. Σ. Σ. Α. 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ

ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ

Ευαγ. Σχολής  10 – Ν. Ιωνία  – Τ. Κ. 14231

Τηλ. 210 2750805 & 210 9329109

Fax  210 2750805 & 210 9329109

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Επίσημο μέλος της European Parking Association

Προς τους

κ.κ. Συναδέλφους

μέλη της ΠΕΕΙΣΣΑ                                                                            Ν. Ιωνία 3.1.2016

                                                                                                Αριθ. πρωτ. 0001Π /2016

ΘΕΜΑ; Η υπ’ αριθ. 14/2014 Πυροσβεστική Διάταξη και οι αναπνευστικές συσκευές Ο.Β.Α.

Αγαπητοί Συνάδελφοι

Μιά πολύ δύσκολη χρονιά γεμάτη αγωνία και ανασφάλεια έφυγε, ευχόμαστε και ελπίζουμε το 2016 να ξανάρθει η Χαρά, η Ευτυχία και η Αισιοδοξία στις ψυχές μας.

Οι γιορτές και τα πανηγύρια από την Δευτέρα τελειώνουν και για να πιάσουν οι ευχές πρέπει χωρίς καθυστερήσεις να ξανασχοληθούμε με τα προβλήματά μας ενωμένοι σαν μια γροθιά.

Στις 30.12.2015 καταθέσαμε στην Γραμματεία του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος το συνημμένο υπόμνημα μας που έλαβε αριθ. πρωτ. 78922/30.12.2015 και με το οποίο του ζητάμε την αναστολή της εφαρμογής της υπ’ αριθ. 14/2014 Πυροσβεστικής Διάταξης σχετικά με τις αναπνευστικές συσκευές Ο.Β.Α. και την ορθή επαναδιατύπωση της.

Είναι βέβαιο, ότι η υπ’ αριθ. 14/2014 Πυροσβεστική Διάταξη συντάχθηκε πολύ πρόχειρα και οι προδιαγραφές για τις αναπνευστικές συσκευές Ο.Β.Α. είναι φωτογραφικές, ως εκ τούτου πρέπει αμέσως να την ανακαλέσουν και να προβούν στην ορθή επαναδιατύπωση της, όπως τους ζητήσαμε με το προαναφερθέν υπόμνημά μας.

Την Δευτέρα 4.1.2015 σκοπεύουμε να επικοινωνήσουμε με το γραφείο του Υποστρατήγου κ. Β. Παπαγεωργίου Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, για να μας ορίσουν ημερομηνία συνάντησης, κατά την οποίαν θα ζητήσουμε τα εύλογα και νόμιμα αιτήματά μας.

Ελπίζουμε, πως το αίτημά μας για συνάντηση θα γίνει δεκτό.

 Στην περίπτωση, όμως κατά την οποία το αίτημά μας δεν ικανοποιηθεί, τότε θα πρέπει να ακολουθήσουμε την δικαστική οδό.

Έχουμε πληροφορηθεί, πως κάποιους συνάδελφους τους παραπληροφόρησαν και τους προμήθευσαν αναπνευστικές συσκευές Ο.Β.Α. με μόνο μία μάσκα στην τιμή των 780,00 €.

Κατόπιν τούτου εφιστούμε την προσοχή σας να μην βιαστείτε και προβείτε στην αγορά αναπνευστικών συσκευών Ο.Β.Α. με μία μόνο μάσκα, διότι είμαστε βέβαιοι, πως σε μελλοντικό έλεγχο από την Πυροσβεστική δεν θα γίνουν δεκτές και θα τους υποχρεώσουν να προμηθευτούν νέες αναπνευστικές συσκευές Ο.Β.Α. με δύο μάσκες .

Τον παρελθόντα Νοέμβριο επισκεφθήκαμε την εταιρεία ΜΟΒΙΑΚ Α.Ε., που εδρεύει στα Χανιά και συζητήσαμε μαζί τους την δρομολόγηση συνεργασίας για την προμήθεια των αναπνευστικών συσκευών Ο.Β.Α. με δύο μάσκες , όπως αναφέρει η υπ’ αριθ. 14/2014 Πυροσβεστική Διάταξη.

Για την ενημέρωσή σας επισυνάπτουμε την από 26.11.2015 προσφορά της ΜΟΒΙΑΚ Α.Ε.

«Αγαπητέ κ. Καυκαλέτο,

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να προσφέρουμε μόνο για τα μέλη του συλλόγου σας, την πιστοποιημένη αναπνευστική συσκευή διάσωσης με δεύτερη παροχή σε ειδική τιμή.

Η τιμή προσφοράς για όλα τα μέλη του συλλόγου σας, χωρίς Φ.Π.Α. είναι 1.200,00 .

Η προμήθεια θα γίνει από την ΜΟΒΙΑΚ Α.Ε. μέσω δικτύου συνεργατών σε όλη την Ελλάδα.

Η ΜΟΒΙΑΚ Α.Ε. δεσμεύεται για την άριστη λειτουργία της αναπνευστικής συσκευής, την αξιοπιστία των συνεργατών της και το απαραίτητο απόθεμα στους αποθηκευτικούς της χώρους.

Όλα τα μέλη του συλλόγου σας, μπορούν να επικοινωνούν με το τμήμα πωλήσεων στο τηλ. 2821063862.

Παρακαλώ όπως μας ενημερώσετε έως την Παρασκευή 18/12/2015 πόσες αναπνευστικές θα χρειαστείτε για όλο το έτος 2016, ώστε να προγραμματίσουμε την παραγωγική μας διαδικασία. »

Παραλλήλως μέσω του ΕΒΕΑ και του Συνδέσμου Εμπορικών Αντιπροσώπων Αθηνών ερευνούμε την διεθνή αγορά για να βρούμε κατασκευαστές/προμηθευτές των αναπνευστικών συσκευών Ο.Β.Α. με δύο μάσκες σε τιμή ακόμα καλύτερη από αυτή που μας προσέφερε η ΜΟΒΙΑΚ Α.Ε..

Για το σκοπό αυτό ζητούμε να μας ενημερώσετε άμεσα μέσω e-mail :

Α). Αν έχετε ήδη προμηθευτεί αναπνευστικές συσκευές Ο.Β.Α. με μία ή με δύο μάσκες.

Β). Αν δεν έχετε προμηθευτεί, αν θα επιθυμούσατε να τις προμηθευτείτε μέσω εισαγωγέα που θα επιλέξει η ΠΕΕΙΣΣΑ;

Τελειώνοντας σας ευχόμαστε ολόψυχα, όπως κατά το 2016 όλοι μας να έχουμε Υγεία, να επανέλθει στην Πατρίδα μας η Ευτυχία, η Ανάπτυξη, η Ευημερία και να επικρατήσει σ’ όλο τον κόσμο η Ειρήνη και η Ομόνοια και να ισχύσει η ευχή που μας έστειλε ο αγαπητός συνάδελφος μας κος Παύλος Καλαντζής: « ΣΑΣ  ΣΤΕΛΝΩ ΔΥΟ ΕΥΧΕΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΧΡΟΝΟ: ΠΑΜΠΛΟΥΤΟΙ ΝΑΣΤΕ ΣΤΗ ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΠΑΜΠΤΩΧΟΙ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ, ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ» .

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς

 Με εκτίμηση

Για την ΠΕΕΙΣΣΑ

Μιλτ. Καυκαλέτος                                          Κων/νος. Λ. Ζεκάκος

Φαρμακοποιός                                               Διπλ. Μηχανολόγος Μηχ., MSc

Πρόεδρος  π. Δ.Ε.                                             Γεν. Γραμματέας  π. Δ.Ε.

 

ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΑΜΕΣΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ :   6981 423 013 & 6932 649 908

 


 

ΥΠΟΜΝΗΜΑ

1) Του Επαγγελματικού Σωματείου με την επωνυμία «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ – ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (Π.Ε.Ε.Ι.Σ.Σ.Α.) » που εδρεύει στην Ν. Ιωνία Αττικής, οδός Ευαγγελικής Σχολής, αριθμός 10

2) Του Επαγγελματικού Σωματείου με την επωνυμία «ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ (Ε.Ε.Σ.Α.Ν.Α.) » που εδρεύει στην Ν. Ιωνία Αττικής, οδός Ευαγγελικής Σχολής, αριθμός 10

……………..

ΠΡΟΣ

Τον Αρχηγό του  Πυροσβεστικού Σώματος Αντιστράτηγο κ. Βασίλειο Παπαγεωργίου που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα οδός Μουρούζη αριθμός 4,

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣH

1) κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα οδός Σταδίου αριθμός 27

 

2)    κ. Νικόλαο Τόσκα Αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη στην Αθήνα οδός Π. Κανελλοπούλου αριθμός 4

………………..

 

Επ’ ευκαιρία της υπ’ αριθ. 14/2014 Πυροσβεστικής Διάταξης λαμβάνουμε την τιμή να σας ενημερώσουμε, ότι ο κλάδος των επιχειρηματιών και ιδιοκτητών στεγασμένων σταθμών αυτοκινήτων εκπροσωπείται από τα Επαγγελματικά Σωματεία με τις επωνυμίες «ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ – ΙΔΙΟΚΤΗΤΩΝ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (Π.Ε.Ε.Ι.Σ.Σ.Α.) » και «ΕΝΩΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ (Ε.Ε.Σ.Α.Ν.Α.)» αντιστοίχως, την οποίαν προφανώς αγνοούσατε μέχρι σήμερον.

 

Προς πληρέστερη ενημέρωσή σας υποβάλλουμε τα εγκεκριμένα καταστατικά ιδρύσεως αμφοτέρων των Επαγγελματικών Σωματείων μας.

 

 Παρακαλούμε, όπως κατά το μέλλον και πριν από την λήψη της οποιασδήποτε άλλης αποφάσεως ή διαταγής, η οποία θα αφορά τον κλάδο μας, να μας τις κοινοποιείτε σε σχέδιο, προκειμένου να λαμβάνουμε γνώση, και εν συνεχεία να εκφράζουμε τις απόψεις ή και τις αντιρρήσεις μας.

 

Σας πληροφορούμε πως τα περισσότερα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων αμφοτέρων των Επαγγελματικών Σωματείων είναι πτυχιούχοι Ανωτάτων Σχολών Θετικής Κατευθύνσεως και ως εκ τούτου διαθέτουν τις απαιτούμενες επιστημονικές γνώσεις εν τη πράξει και επιπροσθέτως έχουν αποκτήσει μεγάλη εμπειρία και στα πυροσβεστικά θέματα.

 

Κατά συνέπεια επιβάλλεται η ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ υμών και ημών, ώστε να προκύπτει το βέλτιστο αποτέλεσμα.

 

Λίαν προσφάτως λάβαμε γνώση για την επικαιροποιημένη ισχύ της υπ’ αριθ. 14/2014 Πυροσβεστικής Διάταξης, η οποίαν θεωρούμε, ότι σε γενικές γραμμές κινείται προς την ορθή κατεύθυνση.

 

 Με το παρόν Υπόμνημά μας, επιχειρούμε να επισημάνουμε ότι ο μηχανισμός της εξασφάλισης από τα ατυχήματα τα οποία είναι δυνατόν να συμβούν  κατά την εκδήλωση μιας πυρκαγιάς, ποικίλει ανάλογα με την επαγγελματική δραστηριότητα που ασκείται σε ένα χώρο.

Κατ’ αρχάς θεωρούμε, πως η οριζόντια εφαρμογή των διατάξεων του Άρθρου 11 της εν λόγω διαταγής με μοναδικό κριτήριο την ύπαρξη «μόνιμου υδροδοτικού πυροσβεστικού δικτύου με τρεις (3) ή περισσότερες πυροσβεστικές φωλιές» σε όλους τους χώρους αδιακρίτως, δεν συνάδει με την δόκιμη κατηγοριοποίηση των κινδύνων, οι οποίοι είναι δυνατόν να υπάρξουν σε επαγγελματικούς χώρους οι οποίοι διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους.

Για να καταστούμε πιο σαφείς και συγκεκριμένοι επαγόμεθα τα ακόλουθα:

Α).  Δεν γίνεται διαχωρισμός αν οι πυροσβεστικές φωλιές είναι εγκατεστημένες σε υπόγειο ή υπέργειο χώρο (συμπεριλαμβανομένου και του ισογείου χώρου).

Β).  Δεν γίνεται διαχωρισμός αν οι πυροσβεστικές φωλιές είναι εγκατεστημένες σε ερμητικά κλειστό ή σε κλειστό στεγασμένο χώρο που διαθέτει ανοίγματα.

Γ).  Δεν αιτιολογείται από τον νομοθέτη των διατάξεων της εν λόγω Π.Δ. βάσει ποίων κριτηρίων οδηγήθηκε στην επιλογή του συγκεκριμένου ελάχιστου αριθμού πυροσβεστικών φωλιών.

Δ).  Δεν γίνεται σαφής τεκμηρίωση του αποδεκτού βαθμού συνάφειας έτερων επιχειρήσεων – εγκαταστάσεων με τις βιομηχανικές-βιοτεχνικές εγκαταστάσεις.

Εν συνεχεία θα επιχειρήσουμε να σχολιάσουμε  τον τρόπο με τον οποίο  ο νομοθέτης προέβλεψε την ύπαρξη συγκεκριμένων «βοηθητικών εργαλείων», τα οποία και καθιστά προαπαιτούμενα στις εγκαταστάσεις που ελέγχει η Π.Δ. 14/2014 μέσω συγκεκριμένων διεθνών ή και ελληνικών προτύπων (DIN, ΕΛΟΤ), χωρίς να λαμβάνει όμως υπόψη την μη αυτονόητη ικανοποίηση των επιθυμητών προδιαγραφών κάθε εργαλείου που προβλέπει.

Στην παράγραφο (2) του κεφαλαίου (Β) του Άρθρου 11 της Π.Δ. 14/2014, προβλέπεται η προμήθεια πλήρους αναπνευστικής συσκευής με συγκεκριμένες προδιαγραφές, που θα πρέπει να είναι εγκατεστημένη ανά εννέα (9) πυροσβεστικές φωλιές της εγκατάστασης.

Με αφετηρία την παραδοχή ότι, κατά την ερμηνεία των νόμων, θεωρείται, ότι στα νομοθετικά κείμενα καμία λέξη δεν τίθεται ως εκ περισσού, αλλά αναζητείται η πραγματική βούληση του νομοθέτη, ευλόγως διερωτώμεθα τα ακόλουθα:

Ι). Πως τεκμηριώνεται η αναλογία : 1 Συσκευή / 9 Π.Φ; Γιατί δεν γίνεται ο αυτονόητος διαχωρισμός μεταξύ Π.Φ εγκατεστημένων σε ερμητικά κλειστούς υπόγειους χώρους, στους οποίους δεν υφίσταται άμεσος, φυσικός και επαρκής εξαερισμός και αυτών που έχουν εγκατασταθεί σε υπέργειους χώρους, όπου υφίσταται άμεσος, φυσικός και επαρκής εξαερισμός λόγω της υπάρξεως ευρέων ανοιγμάτων;

ΙΙ).Γιατί δεν κατηγοριοποιήθηκαν οι περιπτώσεις κατά τις οποίες η παροχή εισπνεόμενου αέρα είναι περιορισμένη, προς τεκμηρίωση της αναγκαιότητας εγκατάστασης αυτόνομων αναπνευστικών συσκευών για συγκεκριμένες κατηγορίες (π.χ. σε υποβρύχιο περιβάλλον, είτε στη θάλασσα, όπου το περιβάλλον είναι τοξικό ή υποτοξικό, είτε σε προσπάθειες διάσωσης προσωπικού ορυχείων, ή σε περιστατικά που εξελίσσονται σε μεγάλο υψόμετρο και άλλες)

ΙΙΙ). Γιατί προβλέφθηκε συσκευή «ONE PACK» 6 [l]/300 [bar] και όχι εξαρχής συσκευή «TWO PACK», δηλαδή με δύο (2) φιάλες, οι διαστάσεις των οποίων για την ελάχιστη απαιτούμενη χωρητικότητα αέρα θα είναι οι μικρότερες δυνατές και ιδιαίτερα η διάμετρος των φιαλών; Η συγκεκριμένη διάταξη έχει συνταχθεί τουλάχιστον αδόκιμα, με αποτέλεσμα να μην καθίσταται άμεσα ανιχνεύσιμη η δυνατότητα προμήθειας περαιτέρω εξελιγμένης τεχνολογικά (αλλά και λειτουργικά) συσκευής με δύο φιάλες (TWO PACK) με ελάχιστη απαιτούμενη ποσότητα αέρα της τάξης, για παράδειγμα,  των 2000 [λίτρων].

Σας ενημερώνουμε, ότι μετά από εξονυχιστική έρευνα που διεξήγαγαν μέλη μας διαπίστωσαν, πως μόνον ένας κατασκευαστής  κατασκευάζει και διανέμει συσκευές Ο.Β.Α. με φιάλες που περιέχουν 6 lt αέρα υπό πίεση 300 bar.

Σε αντίθεση με την παραπάνω διαπίστωση, μια τεχνολογικά εξελιγμένη συσκευή 2 φιαλών με ελάχιστη απαιτούμενη ποσότητα αέρα της τάξης των 2000 [λίτρων], κατασκευάζεται και διανέμεται από τουλάχιστον οκτώ (8) κατασκευαστές αναλόγων ειδών (είτε ειδών πυροπροστασίας, είτε αποκλειστικά συσκευών οξυγόνου), με φιάλες που περιέχουν 2 lt, 5 lt και 10 lt αέρα υπό πίεση 200 bar σε πολύ προσιτή τιμή σε σύγκριση με την συσκευή των 6 lt αέρα υπό πίεση 300 bar .

IV). Γιατί δεν προδιαγράφθηκε ανώτατη τιμή επιτρεπόμενου βάρους της συσκευής, προκειμένου να μπορεί να γίνει πληρέστερη έρευνα αγοράς, με γνώμονα την δυνατότητα εναλλακτικών διατάξεων φιαλών για βέλτιστη ποσότητα παρεχόμενου αέρα;

Όσον αφορά συγκεκριμένα στην δική μας Ένωση Επαγγελματιών, σας ενημερώνουμε για τα ακόλουθα:

Τα αμιγώς ειδικά κτίρια στεγασμένων σταθμών αυτοκινήτων, αφενός δεν ανήκουν στις προαναφερθείσες περιπτώσεις (κατηγορίες της παραγράφου (ΙΙ) του παρόντος Υπομνήματος) και αφετέρου έχουν κατασκευασθεί υποχρεωτικά σύμφωνα με τις προδιαγραφές που επιβάλλει το ΠΔ 455/1976, όπου ειδικότερα στο Άρθρο 11 αυτού αναφέρονται επί λέξει τα εξής : «(…) εις τας πλευράς προσόψεως του σταθμού προβλέπονται ανοίγματα (παράθυρα) μικράς αντιστάσεως διά την μείωσιν της δημιουργηθησομένης εν περιπτώσει πυρκαιάς υπερπιέσεως. Τα πλαίσια των παραθύρων, φεγγιτών, κ.λ.π. παρεμφερών εξαρτημάτων είναι κατασκευασμένα εξ ακαύστου υλικού.».

Άλλωστε κατά την υπερτριακονταετή  θητεία σας στο Πυροσβεστικό Σώμα πρέπει να έχετε διαπιστώσει, ότι  οι περισσότεροι υπέργειοι πολυώροφοι στεγασμένοι σταθμοί αυτοκινήτων, που οικοδομήθηκαν μετά από την δεκαετία του 1960, δεν φέρουν στις προσόψεις τους κουφώματα, οι οποίες είναι εντελώς ανοικτές. Αξίζει να επισημανθεί το γεγονός, ότι οι όροφοι των περισσότερων πολυώροφων σταθμών αυτοκινήτων  είναι διαμπερείς. Κατά συνέπειαν οι όροφοι έχουν άφθονο και επαρκή φυσικό εξαερισμό και ως εκ τούτου είναι προφανές, πως για τους ορόφους αυτούς δεν απαιτούνται συσκευές Ο.Β.Α. .

Σύμφωνα με τα προαναφερθέντα, η πρόβλεψη προσθήκης αναπνευστικής συσκευής κλειστού ή ημίκλειστου κυκλώματος ανά εννέα (9) πυροσβεστικές φωλιές, που βρίσκονται στους υπέργειους ορόφους ενός κτιρίου στεγασμένου σταθμού αυτοκινήτων – οι οποίοι φέρουν υποχρεωτικά ανοίγματα, στην πλειοψηφία τους χωρίς καν την προσθήκη παραθύρων – δεν συμβάλλει στην τυχόν αναπνευστική διάσωση ατόμου που βρίσκεται σε υπέργειο χώρο στάθμευσης κατά την διάρκεια εκδήλωσης ή και εξέλιξης πυρκαγιάς, από την στιγμή που στους συγκεκριμένους χώρους, η παροχή εισπνεόμενου αέρα καθίσταται άμεση και επαρκής λόγω των ανοιγμάτων που φέρουν οι υπέργειοι όροφοι του σταθμού.   

Αντίθετα, στα υπόγεια των ειδικών κτιρίων των στεγασμένων σταθμών αυτοκινήτων, όπου η δυνατότητα παροχής εισπνεόμενου αέρα είναι δυσχερής, ειδικά μετά την διακοπή του ηλεκτροκίνητου συστήματος εξαερισμού (μετά από διακοπή παροχής ηλεκτρικού ρεύματος), επιβάλλεται η πρόβλεψη αναπνευστικής συσκευής κλειστού ή ημίκλειστου κυκλώματος ανά εννέα (9) πυροσβεστικές φωλιές, προκειμένου να συμβάλλει αποτελεσματικά στην αναπνευστική διάσωση εγκλωβισμένου ατόμου στους υπόγειους χώρους του σταθμού.

Φρονούμε ότι οι επιχειρήσεις στεγασμένων σταθμών αυτοκινήτων είναι ήδη υπέρμετρα επιβαρυμένες οικονομικά για να αναλάβουν στην παρούσα φάση άλλη μία έκτακτη δαπάνη για προμήθεια εξόχως υψηλού κόστους, πλην όμως επιβοηθητικού εξοπλισμού πυροπροστασίας, ο οποίος δύναται να αποβεί χρήσιμος και λειτουργικός κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες και όρους λειτουργίας των επιχειρήσεων αυτών (εξέλιξη πυρκαγιάς σε υπόγειους χώρους στάθμευσης).

Βάσει των προαναφερθέντων σας υποβάλλουμε τις ακόλουθες δίκαιες, ρεαλιστικές και λογικές προτάσεις :

Α). Να προβλεφθεί η υποχρέωση εκάστου εκμεταλλευτή στεγασμένου σταθμού αυτοκινήτων να προμηθευθεί  μία (1) αναπνευστική συσκευή «TWO PACK» κλειστού κυκλώματος ανά εννέα (9) πυροσβεστικές φωλιές, που βρίσκονται εγκατεστημένες μόνο στους υπόγειους χώρους στάθμευσης, ως απολήξεις εγκεκριμένου μόνιμου υδροδοτικού συστήματος της συνολικής κτιριακής εγκατάστασης που εκμεταλλεύεται.

Β). Στις 12.9.2014 ημερομηνία κατά την οποίαν δημοσιεύθηκε στο υπ’ αριθ. 2434 τεύχος Δ του ΦΕΚ η υπ. αρ. 14/2014 Π.Δ., οι εισαγωγές ήταν ελεύθερες και οι παραγγελίες εκτελούνταν ταχύτατα.

Γνωρίζετε ότι στην παρούσα φάση, που ισχύουν τα capital controls οι εισαγωγές όλων των προϊόντων συμπεριλαμβανομένων και των πυροσβεστικών ειδών πραγματοποιούνται μετά δυσκολίας και φειδούς.

Γνωρίζετε επίσης ότι κατ’ αυτή την χρονική περίοδο ισχύος των capital controls και της έλλειψης χρηματοδότησης από τις Τράπεζες οι έμποροι – εισαγωγείς  αδυνατούν να διαθέσουν τα απαραίτητα χρήματα για την δημιουργία επαρκούς  παρακαταθήκης (stock) του εξοπλισμού θέματος, προκειμένου να καλύψουν άμεσα την αναμενόμενη ζήτηση στο σύνολο των επιχειρήσεων - εγκαταστάσεων και τότε είναι πολύ πιθανόν να προκύψουν ακόμη και κρούσματα αισχροκέρδειας, λόγω αθρόας ζήτησης. Ήδη έχουν περιέλθει σε γνώση μας κάποιες προφορικές καταγγελίες.

Γ). Μετά από τις ορθές, νόμιμες και εύλογες παρατηρήσεις μας επί της επίμαχης Π.Δ., που σας υποβάλαμε δια του παρόντος, παρακαλούμε,  να μας ορίσετε ημερομηνία συνάντησης κατά την οποία θα ανταλλάξουμε απόψεις με σκοπό να καταλήξουμε στην επαναδιατύπωση του άρθρου 13, όσον αφορά στους στεγασμένους σταθμούς αυτοκινήτων. 

Δ). Η επαναδιατύπωση του άρθρου 13 και τα capital controls εξ αιτίας των οποίων   οι εισαγωγές όλων των προϊόντων συμπεριλαμβανομένων και των πυροσβεστικών ειδών διενεργούνται μετά δυσκολίας και φειδούς, καθιστούν επιβεβλημένη την αναβολή της εφαρμογής του άρθρου 13  για τους στεγασμένους σταθμούς τουλάχιστον για χρονικό διάστημα ενός (1) ημερολογιακού έτους.

Ε). Σας δηλώνουμε, ότι επικροτούμε πλήρως τα όσα προβλέπει η Πυροσβεστική Διάταξη 14/2014 και επιθυμούμε να εφαρμοσθεί, πλην όμως λόγω των προαναφερθέντων αλλά και της ιδιαζόντως δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας παρακαλούμε να γίνει δεκτό το προαναφερθέν αίτημα μας και να υπάρξει μεταβατικό στάδιο ενός (1) έτους, εντός του οποίου θα λάβει χώρα η σταδιακή προμήθεια ενός πάρα πολύ μεγάλου αριθμού αναπνευστικών συσκευών Ο.Β.Α. από τις επιχειρήσεις διαχείρισης στεγασμένων σταθμών αυτοκινήτων ανά το Πανελλήνιο.

Τέλος σας δηλώνουμε, ότι ευελπιστούμε πως η εμπειρία μας στον χώρο των επιχειρήσεων στάθμευσης (Π.Ε.Ε.Ι.Σ.Σ.Α και Ε.Ε.Σ.Α.Ν.Α) σε συνδυασμό με: α) την επιβολή συνεκτιμήσεων από την Πολιτεία και β) κριτηρίων από τις ελέγχουσες αρχές, θα συμβάλουν σε πρακτικό επίπεδο στην αναβάθμιση του επιστημονικού και τεχνολογικού πλαισίου της ιδιαιτερότητας του θέματος της Πυροπροστασίας σε χώρους στάθμευσης εν γένει (υπαίθριους και στεγασμένους) και  θα ανταποκριθούν με ευκολία στις απαιτήσεις της πραγματικότητας. Άλλωστε όλες οι νόμιμως λειτουργούσες επιχειρήσεις, προκειμένου να  αποφευχθούν φαινόμενα όπου καταστρεπτικές πυρκαγιές σε πλημμελώς πυροπροστατευμένους  χώρους θέτουν σε άμεσο κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, περιβάλλον, ψυχολογικές αντοχές και διαλύουν τις περιουσίες, ενός λαού που έχει υπερβολικά επιβαρυνθεί κατά τα τελευταία 5 χρόνια και οποίος, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, αδυνατεί πλέον να καλύψει ακόμη και στοιχειώδεις υποχρεώσεις και ανάγκες του. 

Αναμένουμε την πλήρη κατανόηση και ανταπόκρισή σας στα απλά, αυτονόητα εύλογα και νόμιμα αιτήματά μας και παραμένουμε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία ή διευκρίνιση.

 

Με εκτίμηση

1) Για την ΠΕΕΙΣΣΑ

Ο Πρόεδρος της π.Δ.Ε.                               ο Γεν. Γραμματέας

Μιλτιάδης Ι. Καυκαλέτος                           Κων/νος Λ. Ζεκάκος

Φαρμακοποιός                                              Διπλ. Μηχανολόγος Μηχ., MSc

 

2) Για την ΕΕΣΑΝΑ

Ο Πρόεδρος                                                 Ο Γεν. Γραμματέας

Μιλτ. Ι. Καυκαλέτος                                     Κων. Λ. Ζεκάκος

Φαρμακοποιός                                              Διπλ. Μηχανολόγος Μηχανικός, Msc.-

Τηλέφωνα άμεσης επικοινωνίας 6981 423 013 & 6932 649 908